سن استفاده از خمیر دندان در کودکان

سن استفاده از خمیردندان کودکان

فهرست مطالب

سن استفاده از خیمردندان در کودکان چه زمانی است؟ بارها گفته شده مراقبت های لازم از دندان کودکان از همان سنین کم و بعد از رویش اولین دندان آغاز می شود. به همین دلیل والدین می خواهند بدانند سن مناسب استفاده ازخمیر دندان برای کودکشان چه زمانی است؟ از چه نوع خمیر دندانی برای کودکان استفاده کنیم؟ لازم است برای کودکان از خمیردندان مخصوص آن ها استفاده کنید. خمیر دندان کودکان با بزرگسالان متفاوت است. اصلی ترین تفاوت این دو نیز در میزان فلوراید آن است.

اصول پیشگیری از پوسیدگی و مراقبتی دندان کودک

از چه سنی برای کودکمان مسواک بزنیم؟

ازز زمان رویش اولین دندان شیری مسواک زدن را آغاز کنید. اما از همان ابتدا از خمر دنندان استفاده نکنید. بلکه با کمک یک برس نرم، سطح دندان های کودک را تمیز کنید. اسفاده از خمیر دندان درسن 3 سالگی توصیه می شود. دندان های کودک را دو بار در روز مسواک بزنید. از 3 تا 6 سالگی، به اندازه یک نخود از خمیردندان کم فلوراید و مخصوص کودکان استفاده کنید، مگر اینکه دندانپزشک کودکان نوعی دیگری از خمیردندان و مقدار متفاوتی از آن را پیشنهاد کند. هنگامی که کودک شما 6 ساله شد، می توانید به اندازه یک نخود از خمیردندان معمولی فلورایددار بزرگسالان استفاده کنید. این یکی از اصلی ترین مراقتب های لازم در زمینه بداشت دندان کودکان است. با مراجعه روتین برای چکاپ دندان های کودک می توانید از نوع مناسب خمیردندان برای کودکتان آگاهی کامل کسب کنید.

نوع مناسب خمیردندان در کودکان

استفاده از خمیردندان کودکان با فلوراید کم

خمیردندان های بچه گانه طعم های مختلفی دارند. در برخی از آن ها طعم شیرینی احساس می شود. از آنجایی که والدین در اوایل زندگی کودک را تشویق به این کار می کند، یاین طعم های متنوع باعث می شود کودک زودتر مشواک زدن را بپذیرد. در ماه های اول علاوه بر نارت بر صحت درت مسواک زدن توسط کودکان حتما این مورد را کنترل کنید که کودک خمیردندان را نبلعد و همه آن را بیرن بریزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
لق شدن دندان دائمی کودکان
لق شدن دندان دائمی کودکان

علت لق شدن دندان دائمی کودکان و درمان آن کودکان ابتدا دندان‌های شیری خود را از دست می‌دهند. بعد از افتادن دندان‌های شیری، دندان‌های دائمی جایگزین آن‌ها خواهند شد. مراقبت

ادامه مطلب »
fa_IRPersian