شکستگی فک در کودکان از علائم تا درمان

شکستگی فک در اطفال

آیا علائم و درمان شکستگی فک در کودکان را می دانید؟ آیا درمان شکستکی فک کودکان یک اختلال شایع است؟ ضربه به صورت کودک شایع ترین علت شکستگی فک است که بعضا موجب ایجاد تروما دندان کودکان نیز خواهد شد. در صورت وارد شدن هرگونه ضربه و شکستگی اولین اقدام مراجعه به دندانپزشک اطفال است. اقداماتی که در زمینه علائم این اختلال و درمان آن وجود دارد، در ادامه مقاله ذکر شده است.

علائم در رفتگی فک در کودک چیست؟

تئجه به برخی نشانه ها ممکن است والدین را از این موضوع آگاه کند. برخی از نشانه های آن به شرح زیر است:

• احساس درد در ناحیه صورت یا فک یا در جلوی گوش. این درد ممکن است با حرکت تشدید شود.
  • کبودی و تورم صورت و همچنین خونریزی
  • مشکل در جویدن غذا و باز و بسته کردن فک در کودک
  • حرکت فک به یک طرف هنگام باز شدن دهان

درمان شکستگی فک در کودکان

والدین دقت داشته باشند که همه موارد شکستگی فک اطفال خود به خود بهبود نمی یابند و برای این موضوع ممکن است نیاز به مداخلات پزشکی باشد.

درمان شکستگی فک در کودکان چگونه انجام می شود؟

این مورد بستگی به نوع و میزان شکستگی در فک کودک خواهد داشت. بنابراین درمان به دو صورت ممکن است پیشنهاد شود.

• نوع اول درمان دارویی و رعایت مراقبت های لازم در خصوص عدم جویدن غذا است. در طی این درمان درد کودک با کمک داروهای مسکن کنترل شده است و به مدت 3 هفته الی یک ماه مراقبت ها ادامه خواهد داشت
  • در صورتی که شکستگی جدی تر باشد، ممکن است برای درمان اقدامات جراحی توصیه شود. معایته و بررسی وضعیت راه درمانی مناسب را مشخص خواهد کرد.

برای ترمیم و درمان با توجه به نوع آسیب و موارد مطرح شده یک دوره 2 تا 6 هفته زمان لازم است. برای جلوگیری از ایجاد این اختلال در کودکان نیز محافظت از ناحیه فک و دهان در مقابل ضربه است.