عصب کشی دندان شیری

عصب کشی دندان شیری

فهرست مطالب

عصب کشی دندان شیری

دندان های شیری دندان های موقتی هستند که کودکان در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی آن را از دست می دهند. چون این دندان ها موقت هستند بسیاری رسیدگی به آن ها و عصب کشی کردنشان را غیر ضروری می دانند. در صورتی که این تفکر اشتباه است و با عصب کشی نکردن آنها ممکن است دندان های کودک شما دچار عوارض ناگواری شوند.
دندان های شیری اهمیت زیادی در چگونگی شکل گیری دندان های دائمی کودکان دارند. اگر دندان شیری کودک شما خراب شده است و نیاز به عصب کشی دارد از این کار دریغ نکنید.
از فواید عصب کشی دندان شیری عبارتند از
اگر دندان‌های شیری فاسد شوند می ‌توانند تراکم استخوان های فک را تحت تأثیر خود قرار بدهند . با عصب کشی اصولی می‌توانید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید.
دندانهای خراب ممکن است جایگاه دندان های دائمی را جا به جا کنند و یا نحوه رویش اصولی آن ها را مختل نماید.
عصب کشی و رسیدگی به دندان های شیری کودک باعث می شود کودک بدون احساس ناراحتی غذاهایش را بجود و اشتهای خود را از دست ندهد. تغذیه در سنین رشد اهمیت زیادی برخوردار است و هیچ چیز نباید آن را تحت تاثیر قرار دهد.
زیبایی بصری دندان بسیار مهم است و ممکن است دندان های خراب اعتماد به نفس را از کودکان بگیرد احساس ناراحتی درونی زیادی کنند.
دندان شیری فاسد حتی می‌تواند تکلم کودک را تحت تأثیر قرار دهد و کودک قادر نباشد کلمات را به خوبی تلفظ کند.
عصب کشی دندان شیری هیچ گونه عوارض بلند مدت و کوتاه مدتی ندارد و جای نگرانی نیست. برخی نیز از داروهای بیهوشی به کار برده شده در حین عصب کشی هراسانند و نگران هستند که برای کودکان مضر باشد اما اینگونه نیست. این دارو ها بی خطر هستند و عصب کشی را برای کودکان راحت می کنند.

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian