چرا دندان عصب کشی شده عفونت میکند

عفونت دندان عصب کشی شده

برخی اوقات در نوجوانان شاهد این موضوع هستیم که بعد از چند سال که از عصب کشی دندان ها می‌گذرد، دندان شروع به درد می کند. تشخیص زودهنگام عفونت ریشه دندان باعث می‌شود که روند درمان آن آسان تر باشد و سریع تر هم نتیجه بدهد. درد عفونت دندان عصب کشی شده بسیار زیاد است و هر چه زودتر باید درمان شود.

البته فراموش نکنید که در این روند و پروسه انتخاب دندانپزشک ماهر و ذبده نقش بسیار مهمی دارد. بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران در درمان دندان های عصب کشی شده کوکان و نوجوانان بهترین گزینه برای شماست.

علائم عفونت دندان عصب کشی شده چیست؟

همیشه بلافاصله بعد از عصب کشی کمی درد در دندان وجود دارد که در کودکان و بزرگسالان یکی است و بسته به آستانه درد فرد تحمل آن متفاوت است. این درد معمولا ممکن است تا چند روز هم طول بکشد که جای نگرانی ندارد.

در اصل زمانی باید نگران درد عفونت دندان عصب کشی شده باشید که بیش از یک هفته طول بکشد. این درد معمولا شدید است و رفته رفته بیشتر نیز می‌شود. اگر کودکی دارید که دندان وی را عصب کشی کرده اید به این موضوع توجه کنید.

این درد به راحتی قابل تشخیص است. کافی است به علائم و نشانه ها توجه کنید. درد عفونت دندان عصب کشی شده معمولا در زمان هایی که دندان را در معرض گرما و سرما قرار می دهید بیشتر می شود، یا وقتی که روی دندان فشار وارد می کنید درد تیزی را احساس می کنید. این علائم چه در کودکان چه در بزرگسالان یکسان است.

نحوه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

علت عفونت دندان عصب کشی شده کودکان

علت های مختلفی را می توان برای عفونت دندان ها بعد از عصب کشی کردن عنوان کرد. رایج ترین آنها را در زیر آورده ایم.

1. عدم مهارت دندانپزشک کودکان و عدم هماهنگی کودک در پروسه عصب کشی، یکی از عواملی است که موجب بروز چنین عفونت هایی می شود. برخی اوقات زمانی که کودک به خوبی با دنداپزشکش همکاری نمی کند، پالپ عفونی که حاوی باکتری است به خوبی تخلیه نمی‌شود یا به عبارتی روت کانال به خوبی خالی نمی شود و موجب بروز عفوت در کانال دندانی می گردد.
  2. عدم پانسمان صحیح دندان نیز دیگر علتی است که می توانیم برای درد عفونت دندان عصب کشی شده عنوان کنیم. اگر میزان مهر و موم دندان به اندازه کافی نباشد، موجب بروز عفونت در ریشه شده و درد شدید را به همراه خواهد داشت.
  3. ترک خوردن یا سوراخ شدن دندان بعد از عصب کشی نیز ممکن است باعث به وجود آمدن عفونت در دندان بعد از عصب کشی باشد.

نحوه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

برای اینکه عفونت دندان کودک و نوجوانان را بعد از عصب کشی درمان کنند، دندانپزشکان متخصص اطفال در ابتدا بایستی از دندان تصویربرداری کرده و علائم عفونی و بافت مرده را تشخیص دهند. بعد از اینکه عفونت در کانال دندان توسط متخصص ریشه تشخیص داده شد، با تزریق بی حسی وضعی اگر دندان پر شده باشد مواد آن را برداشته در غیر اینصورت پانسمان دندان را برداشته و بافت مرده و عفونی را تخلیه می کند. در نهایت بعد عفونت کشی، درمان دندان تکمیل شده است و روی آن را با مواد با کیفیت و کامپوزیت می پوشانند و در صورت نیاز برای دندان روکش به لابراتوار سفارش داده میشود.

در صورت نیاز به ارتودنسی برای کودکان و نوجوانان خود با بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران تماس بگیرید.