علائم رویش دندان در نوزادان

علائم رویش دندان در نوزادان

علائم رویش دندان در نوزادان معمولا چند روز قبل از بیرون زدن دندان از لثه آغاز می شود اولین دندان در نوزادان معمولا در شش ماهگی ظاهر می شود. در آمدن دندان شیری کودکان به دلیل حرکت دندان و عبور آن از لثه با فشاری که به همراه دارد با درد و ناراحتی نوزادان همراه است. هنگامی که دندان در زیر لثه قرار داشته و سعی در بیرون آمدن دارد آن ناحیه از لثه دچار تورم و قرمزی می شود و هر چه دندان بزرگ تر باشد به علت مساحت بیشتری که دارد درد و ناراحتی بیشتری برای نوزاد به همراه دارد. در آمدن دندان در نوزادان غیر از درد و تورم در ناحیه لثه علائم دیگری نیز دارد برخی از این علائم عبارتند از: بی قراری و کاهش خواب به دلیل درد های لثه ای، افزایش آبریزش دهان، امتناع از غذا خوردن، فرو بردن دست ها به داخل دهان، بهانه گیری، تحریکات پوست اطراف دهان به دلیل آبریزش دهان و مالیدن گونه ها یا گوش به علت درد.ناراحتی های مربوط به در آمدن دندان در نوزادان معمولا چند روز بیشتر طول نمی کشد و البته در صورتی که ریشه دندان نوزاد عمیق تر باشد این ناراحتی ها در نوزاد نیز می تواند کمی طولانی تر باشد البته داروهایی نیز برای کمتر شدن این درد ها در نوزادان وجود دارد که والدین می توانند با تشخیص پزشک از آن برای تسکین درد نوزاد استفاده کنند. معمولا دندان های جلوی دهان در کودکان بین شش تا دوازده ماهگی، دندان های کناری نه تا شانزده ماهگی، دندان های نیش شانزده تا بیست و سه ماهگی، اولین دندان آسیاب بزرگ سیزده تا نوزده ماهگی و دومین دندان آسیاب بزرگ بیست و دو تا بیست و چهار ماهگی نمایان می شوند و بین شش تا دوازده سالگی ریشه های این دندان های شیری تخریب شده و به مرور می افتند و دندان های جدید جایگزین می شوند.

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

بهترین دندانپزشک کودکان غرب تهران