عمر روکش دندان چند سال است؟

طول عمر روکش دندان چقدر است

فهرست مطالب

عمر روکش دندان مساله نیست که بتوان آن را صرفا به کودکان یا بزرگسالان تعمیم داد و با توجه به آن بررسی کرد. بنابراین در این مطلب از سایت دکتر ساره نادعلی زاده به بررسی طول عمر روکش های دندانی که معمولا در دندانپزشکی های کودکان استفاده می‌شود، می‌پردازیم.

روکش دندان چند سال عمر می‌کند؟

اجازه دهید برای بیان عمر روکش دندان از تجربه ای که طی این سال ها از دندانپزشکان مختلف شنیده‌ام و خود دکتر نادعلیزاده نیز به آن تاکید دارند سخت بگویم. تجربه ثابت کرده است که طول عمر روکش دندان در کودکان و بزرگسالان در ابتدا به موادی که برای ساخت آن استفاده شده است، بستگی دارد.

روکش دندان نیز مانند دندان های مصنوعی در لابراتوار به سفارس دندانپزشک ساخته می‌شود. همچنین این کلاینت است که با رعایت بهداشت دهان و دندان به شکل اصولی می تواند به افزایش عمر روکشی که برای دندانش گذاشته شده است کمک کند.

طول عمر روکش دندان در کودکان

طول عمر روکش دندان چقدر است؟

در حالتی که بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود و متریال خوبی برای ساخت آن استفاده شده باشد، به طور میانگین طول عمر روکش دندان 10 سال است. اما اگر موارد گفته شده به درستی رعایت نشده باشد، عمر مفید روکش دندان کاهش می‌یابد که میانگین تا 5 سال می‌توان از آن استفاده کرد.

عمر روکش دندان به چه چیزهایی بستگی دارد؟

روکش های دندانی وقتی که توسط لابراتوار و چیزی که دندانپزشک سفارش داده، ساخته می‌شوند باید یک سری اسانداردهایی در ساخت آنها رعایت شود که اگر متریال درجه یک استفاده شود و استانداردها به درستی رعایت شوند، عمر آن افزایش پیدا می کند.

  • نوع و جنس روکش دندان
  • مهارت دندانپزشک
  • سبک زندگی فرد

اگر به عنوان یک نکته پایانی بخواهیم یک مورد را بیان کنیم؛ آن موضوع دقت در انتخاب دندان پزشک برای کودکانی است که نیاز به خدمات دندانپزشکی دارند. این دندانپزشک شماست که کیفیت خدماتی که دریافت می کنید و عمر حدودی آن روکش محافظ دندان را مشخص می کند.

دکتر ساره نادعلی زاده یکی از دندانپزشکان معروف و محبوب منطقه غرب تهران است که می تواند در این زمینه به شما مشاوره داده و کمک کند. اگر به دنبال بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در غرب تهران هستید با شماره تلفن های داخل سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian