فقدان دندان در اطفال و آشنایی با عارضه اندونشیا و الگودنشیا

فقدان دندان در اطفال و آشنایی با عارضه اندونشیا و الگودنشیا

فهرست مطالب

دندانپزشکی اطفال یکی از شاخه های علوم پزشکی است که در چند سال اخیر با پیشرفت های زیادی همراه بوده است. همین موضوع هم باعث شده است که مشکلاتی که برای دندان های کودکان به وجود می آید یا به صورت مادرزادی وجود دارد به شکل قابل قبولی رفع شود. فقدان دندان در اطفال یا عارضه اندونشیا و الگودنشیا یکی از عارضه هایی است نیاز به درمان دارد. بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران در این زمینه آماده ارائه مشاوره رایگان به شما می باشد.

تعریف اندونشیا و الگودنشیا

برای فقدان دندان در اطفال و یا رشد نکردن دندان ها در کودکان یک سری لغات تخصصی به کار می‌رود که به آنها الیگودنشیا، پارشیلا نودیشیا، آنودنشیا، توتال اندونشیا، اندونشیا کاذب و حقیقی، ترم‌های الیگودنیا، هیپودنسیا تماما اصطلاحاتی هستند که برای این منظور به کار می‌روند و معانی یکسانی دارند.

ترم های آنودنشیا به فقدان دندان در اطفال اشاره دارد که دندانپزشک کودکان با توجه به وضعیتی که دندان ها دارند برای درمان آن تصمیم می گیرند. از عواملی منجر به فقدان دندان در کودکان می شود می توان به مواردی همچون رادیواکتیو، سرخجه، تالیدو مید و … اشاره کرد.

فقدان دندان در اطفال

درمان فقدان دندان و بیماری های اندونشیا و الگودنشیا

درمان فقدان دندان و بیماری‌های اندودنتیک (مربوط به داخل دندان) و الگودنتیک (مربوط به درد دندان یا حساسیت دندان) به نوع و شدت مشکل بستگی دارد. درمان فقدان دندان به تعداد دندان‌ های از دست رفته و وضعیت عمومی دهان و دندان بیمار بستگی دارد. برخی از درمان‌ های معمول عبارتند از:

  • پروتزهای دندانی: این پروتزها می‌ توانند متحرک یا ثابت باشند. پروتزهای متحرک شامل دندان‌های مصنوعی جزئی یا کامل هستند، در حالی که پروتزهای ثابت شامل پل‌ های دندانی و ایمپلنت‌ ها می‌ شوند.
  • ایمپلنت‌های دندانی: یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی دندان‌ های از دست رفته است. ایمپلنت‌ ها شامل یک پایه فلزی (معمولاً از جنس تیتانیوم) هستند که در استخوان فک کاشته می‌شوند و یک تاج دندانی روی آن نصب می‌شود.
  • پل‌های دندانی: اگر فقط یک یا دو دندان از دست رفته باشند، پل‌ های دندانی می‌ توانند گزینه خوبی باشند. این پل‌ ها دندان‌ های مصنوعی هستند که به دندان‌ های طبیعی مجاور متصل می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
ساختار دندان
ساختار دندان

ساختار دندان همان طور که می دانید یک انسان بالغ معمولا بین ۳۰ تا ۳۲ عدد دندان دارد این دندان ها که وظیفه خورد کردن مواد غذایی را دارند از

ادامه مطلب »
fa_IRPersian