مراقبت های بعد از ارتودنسی

مراقبت های بعد از ارتودنسی

فهرست مطالب

مراقبت های بعد از ارتودنسی از لزوماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در غیر این صورت فرد را در این مدت زمان و بعد از آن با مشکلات مواجه می کند. واضح است که شاید در روزهای اول با مراقبت های بعد از ارتودنسی آشنایی نداشته باشید و همچنین احساس راحتی نکنید. اما لازم است اسن اقدامات را برای کسب نتیجه دلخواه و مراقبت های درمانی انجام دهید. در این مقاله با ما همراه باشید تا مراقبت های ارتودنسی کودکان، ارتودنسی دائم و ارتودنسی متحرک را برای شما شرح دهیم.

در زمان ارتودنسی مراقب پوسیدگی دندان باشید

لازم است در این زمان شما رژیم غذایی متعادل داشته باشید و از غذاهای چسبنده اکیدا خودداری کنید. همچنین لازم است جهت اطمینان از سلامت دندان از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین به مقدار زیاد پرهیز کنید. چرا که این مورد می تواند احتمال پوسیدگی دندان را بالا ببرد.

  • استفاده از غذاهای سفت در این مدت می تواند به ارتودنسی شما صدمه بزند.
  • هر چه مراقبت های بعد ارتودنسی را بیشتر رعایت نکنید، احتمال پوسیدگی و خخرابی دندان و همچنین طولانی تر شدن طرح درمان بالا تر می رود.
  • در زمان های تعیین شده برای کنترل به پزشک مراجعه کنید.

اقدامات لازم بعد از ازتودنسی

تغذیه بعد از ارتودنسی دندان

بعد از ازتودنسی دندان چه بخوریم؟ این یکی از سوالات متداول کسانی است که به تازگی از این درمان برای اصلاح وضعیتت دندان های خد استفاده می کنند. در این خصوص می توان گفت مصرف غذاهای نرم نیر پاستا، جو دوسر، سوپ، غذاهای دریایی، سبزیجات نرم و پته شده و مواد غذایی از این قبیل از بهترین انتخاب های تغذیه ای بعد از ارتودنسی دندان به شمار می رود.

در همه این موارد در صورتی که مراقبت ها به درستی اجرا نشود، ممکن است فرد را با عوارضی نظیر منجر خونریزی لثه و لکه های سفید دائمی روی دندان ها مواجه کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian