مراقبت های دهان و دندان در کودکان هموفیلی

مراقبت های دهان و دندان در کودکان هموفیلی

فهرست مطالب

وقتی بیماری‌ هموفیلی در سنین کودکی تشخیص داده شود والدین می‌توانند با جدیت و دقت آموزش‌ های لازم را درباره مراقبت های دهان و دندان در کودکان هموفیلی بیاموزند و کودک را در این مورد یاری کنند. خوشبختانه در بیماران هموفیلی مانند همه افراد امکان پیشگیری از بیماری‌ های دهان و دندان تا ۹۵ درصد وجود دارد درحالی که درمان این بیماری‌ ها به سادگی صورت نمی‌ گیرد.

عوامل بیماری های دهان و دندان در کودکان هموفیلی

عوامل بیماری های دهان و دندان در بیماری‌ های هموفیلی دقیقا مانند ساید افراد است با این تفاوت که عوارض این بیماری‌ ها شدیدتر بوده و درمان آن مشکل تر می باشد. در ادامه برخی ار بیماری‌ های معمول دهان و دندان را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چه عوارضی برای هموفیلی ها به همراه پی آورند.

پلاک دندانی

یکی از مهمترین بیماری های دهان و دندان، دنبال پلاک یا پلاک دندانی است. پلاک دندانی شامل لایه ای از باکتری ها، پروتئین ها، باقی مانده سلول های درون دهانی می باشد که بر روی دندان ها تجمع می‌کنند. این لول های زنده نیاز به تغذیه دارند و از کربوهیدرات موجود در بزاق دهان استفاده می نمایند بنابراین فردی که به صورت مرتب مسواک نمی زند و مواد قندی مصرف می‌کند، شرایط مناسبی برای تشکیل و ازدیاد پلاک دندانی ایجاد نموده و پس از مدتی پوسیدگی دندان را تجربه خواهد کرد. در واقع می توان گفت جلوگیری از ایجاد پلاک دندانی یکی از مهم ترین مراقبت های دهان و دندان در کودکان هموفیلی است.

آیا بیماران هموفیلی می توانند در دندان پزشکی بی حسی دریافت کنند؟

یکی از نکات مهم برای درمان بیماری های دهان و دندان در هموفیلی ابن است که تزریق داروی بی حسی موجب خونریزی میگردد. بسیاری از دندان پزشکان از بیهوشی های استنشاقی استفاده می کنند زیرا در این روش هیچ سوزنی دارد پوست نمی شود که باعث خونریزی باشد. اگر دندانپزشک کودکان بخواهد از روش استنشاقی برای بیهوشی استفاده کند پیش از شروع درمان با فرد و خانواده او صحبت می‌کند و شرایط مناسب را به وجود می آورد.

کشیدن دندان در بیماران هموفیلی‌

کشیدن دندان در بیماران هموفیلی می تواند یک عمل بسیار مشکل باشد و باعث بروز خونریزی های شدید و غیرقابل کنترل شود. کشیدن دندان موجب بروز خونریزی های شدید و غیرقابل کنترل می شود. کشیدن دندان بیماران هموفیلی تنها در بیمارستان هایی انجام می شود که دارای فرآورده های خونی کافی هستند زیرا مشخص نیست که بعد از کشیدن دندان بیمار هموفیلی تنها در بیمارستان هایی صورت می‌گیرد که دارای فرآورده های خونی کافی هستند زیرا مشخص نیست بعد از کشیدن دندان بیمار هموفیلی تا چه میزان نیاز به خون خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از دست دادن دندان ها افراد را دچار سختی زیادی می کند. اگر دندان خود را از دست دهید مشکلات گوناگونی برای شما پیش می آید. دندان نقش

ادامه مطلب »
ضایعات دهانی کودکان
ضایعات دهانی کودکان

ضایعات دهانی کودکان یکی از نگرانی های عمده برای خانواده ها است. بعضی از این ضایعات به طور ژنتیکی و یک سری نیز به علت ایجاد شرایط نامناسب به وجود

ادامه مطلب »
fa_IRPersian