نامرتبی دندان در کودکان

نامرتبی دندان در کودکان

فهرست مطالب

آیا با نامرتبی دندان در کودکان آشنایی دارید؟ نامرتبی دندان کودکان نیاز به درمان دارد؟ راهکارهای درمانی لازم چگونه انجام می شود؟ آیا اقدامات درمانی در اصلاح طرح لبخند کودکان موثر است؟ نامرتبی دندان های کودکان یکی از شایع ترین اختلالاتی است که در اثر موارد مختلفی ایجاد می شود. استفاده از ارتودنسی پیشگیری و بررسی مرتب وضعیت دهان و دندان کودک می توان این اختلال را کنترل کرد.

علت های اصلی نامرتبی دندان در کودکان چیست؟

برخی از عوامل در ایجاد این اختلال در کودکان موثر هستند از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای زیاد فک و لثه در کودک و کودچک بودن دندان شیری
  • عادات طولانی مدت مانند مکیدن پستانک یا شست
  • وراثت و ژنتیک
  • تغییر مسیر رشد دندان با کمک زبان

درمان نامرتبی دندان کودکان

همچنین در صورت از دست رفتن یکی از دندان های شیری نامرتبی ممکن است به صورت اکتسابی در فک کودک ایجاد شود. در این صورت ممکن است دندان های دیگر به جای خود جابجا شوند. این می تواند باعث مشکلات گاز گرفتن یا نامرتبی فک و در نتیجه درد و سایر مسائل شود.

درمان نامرتبی دندان در کودکان

ارتودنسی بهترین راه برای کمک به اصلاح دندان های کجی کودک شماست. این مورد زمانی پیشنهاد می شود که جابه جایی در دندان های دامی ایجاد شده باشد. درمان ارتودنسی عمدتا شامل استفاده از بریس های ثابت یا متحرک در دهان است. همچنین ممکن است برای جلوگیری از این مورد، برخی اقدام های پیشگیرانه نیز انجام شود. اقدمات پبشگیرانه علاو بر اینکه درمان های آسان تری هستند، هرینه کمتری نیز دارند.

همچنین سایر اقدام های پیشگیرانه که در جهت اصلاح چیدمان دندان های کودک توصیه می شود، اجتناب از هرگونه فشار غیرعادی بر روی لثه ها و رعایت سلامت و بهداشت دهان و دندان است. در صورتی که ناهمواری در سطح دندان نیز وجود داشته باشد، از اقداماتی نظیر روکش دندان و یا باندینگ دندان کودکان برای همسطح شدن دندان ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian