نقایص مادرزادی دندان کودکان

نقایص مادرزادی دندان

فهرست مطالب

اهمیت وجود دندان شیری برای کودکان در چینش دندان ها و حفظ جایگاه دندان های اصلی در فک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهداشت دندان های شیری در بدو تولد باید رعایت شود. همچنین دندان های شیری از زمان رویش اولین دندان باید مرتبا زیر نظر دندانپزشک اطفال ویزیت شوند. گاها دیده می شود دندان های کودک از زمان بدو تولد ناقص بوده و مینای دندان به طور کامل رشد نکرده است. اما چگونه می توان این موضوع را تشخیص داد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا در ارتباط با نقایص مادرزادی دندان کودکان بیشتر بدانید.

نقایص مادرزادی دندان را چگونه تشخیص دهیم؟

رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان بر عهده والدین است. گاها دیده می شود مینای دندان کودک در سنین کم دچار پوسیدگی شده و والدین تصور می کنند دندان کودک به طور مادرزادی دچار مشکل بوده است. اما این مشکل ممکن است به دلایل مختلف نظیر عدم رعایت بهداشت و شیر دادن بیش از حد به کودک به وجود آمده باشد.

🔵 ارتودنسی پیشگیری دندان کودکان

اما نقایص مادرزادی دندان ها نیز ممکن است وجود داشته داشته باشد. در برخی از کودکان بافت سخت دندان های کودک به خوبی تشکیل نشده است. این موضوع می تواند ناشی از علت های مختلف نظیر زود به دنیا آمدن نوزاد و یا کمبود تغذیه ای مادر در دوران بارداری به وجود امده باشد.

از دیگر عوامل حفظ دندان کودک از پوسیدگی می توان به جنس خود دندان اشاره کرد. اگر مینای دندان های کودک در سنین پایین دچار پوسیدگی شده، شخیص علت این مورد با معاینات دقیق توسط دندانپزشک کودکان مشخص می شود.

🔵 اسپلینت دندان کودکان 

نداشتن دندان به صورت مادرزادی

گاهی دیده می شد در درصد کمی از مردم جامعه دندان به صورت مادرزادی وجود ندارد. این عامل می تواند به دلیل انتقال یک خصیصه خانوادگی بی خطر باشد. عده دلیل این موضوع بیشتر به ژنتیک کودک بر می گردد. اگر کودک دچار لب شکری و یا سندروم داون باشد، احتمال عدم وجود دندان در وی بالا تر می رود. معمولا دندان های شیری تا سن 3 سالگی و دندان های دائمی در 12 الی 14 سالگی تکمیل می شوند. عدم وجود دندان در عکس رادیوگرافی توسط دندانپزشک تشخیص داده می شود. اما در صورتی که تعداد دندان ها بالا باشد به عنوان یک ناهنجاری در نظر گرفته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
ترک دندان
ترک دندان

ترک دندان   دندان ها عضو بسیار محکمی از دهان هستند و به راحتی آسیب نمی بینند با این وجود باید به دندان ها رسیدگی کرد و نیز به طور

ادامه مطلب »
fa_IRPersian