همه چیز در مورد مسواک های برقی

فهرست مطالب

همه چیز در مورد مسواک های برقی

مسواک زدن به طور مرتب و اصولی نقش بسیار اساسی در سالم ماندن دندان و زیایی آن دارد. مسواک وسیله ای است از سال های گذشته تاکنون استفاده آن رواج داشته اما جنس و شکل ان در هر زمان و مکانی متفات بوده است تا اینکه مسواک ها به شکل امروزی درامدند. مسواک ها اکنون به دو دسته مسواک دستی و مسواک برقی تقسیم می شوند. مسواک دستی همان مسواک های معمولی رایج است. مسواک برقی مسواکی است که نیاز به هیچ فشار و حرکتی ندارد و تنها با نگه داشتن ان در راستای دندان دندان را تمیز خواهد کرد. این مسواک ها با نیروی برق و یا باتری تنظیم می شوند و قیمت بالاتری نسبت به مسواک دستی دارند. کیفیت و دقت و مقاومت مسواک برقی بسیار بالاتر از مسواک برقی است.

مزایای مسواک برقی

پاکسازی عمیق دندان : مسواک برقی دندان با با دقت و فشار مناسبی تمیز خواهد کرد و هیچ جرم و باکتری بر دندان به جای نخواهد گذاشت. استفاده از این مسواک نسبت به مسواک دستی اثربخش تر و نتیجه بخش تر است.

بالا رفتن سرعت مسواک زدن: مسواک زدن برای بعضی از افراد به خصوص بچه ها کار سخت و مشقت باری است و مدام از آن طفره می روند. اگر این افراد یک مسواک برقی داشته باشند به دلیل سرعت بالا این مسواک شیفته آن شده و مسواک زدن را فراموش نخواهند کرد.

امکان مسواک زدن اسان برای افرادی که ارتودنسی نصب کرده اند:
سیم ارتودنسی یک مانع هنگام مسواک زدن است و افرادی که ارتودنسی کرده اند به سختی مسواک می زنند و یا فرایند خسته کننده ای را تجربه می کنند. با مسواک برقی این فرایند بسیار سهل می شود.

مسواک زدن راحت برای افراد پیر‌: افراد پیر و یا افرادی که محدودیت حرکتی دارند نمی توانند بدون عارضه و زحمت از مسواک دستی استفاده کنند. مسواک برقی نیاز به حرکت و فشار ندارد و می تواند مشکل این دسته از افراد را حل کند.

جلوگیری از تحلیل لثه: مسواک برقی ایمن تر از مسواک دستی است و به گونه ای ساخته شده که به لثه آسیب نرساند. لثه عضو حساس دهان است و مسواک دستی ممکن است برای ان اسیب زا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
روکش دندان
زیبایی دندان

زیبایی دندان امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از تاثیر دندان بر زیبایی صورت بی اطلاع باشد و یقینا دندان یکی از عوامل موثر در زیبایی صورت شمرده می

ادامه مطلب »
fa_IRPersian