دلایل و نحوه درمان انحراف فک در کودکان

درمان انحراف فک در کودکان

فهرست مطالب

انحراف فک در کودکان بیماری رایجی نیست و به ندرت ممکن است بروز نماید که با درمان های نوین و شیوه های جدید دندانپزشکی کودکان این موضوع به راحتی و با به کارگیری برخی تکنیک ها رفع می شود. در صورتی که نسبت استانداردی بین فک پایین و بالا وجود نداشته باشد می توان گفت که انحراف فک در کودک وجود دارد که غالبا هم در فک پایین دیده می شود.

نحوه درمان انحراف فک کودکان را دندانپزشک تعیین می کند. البته بهتر است که برای درمان این مشکل در انتخاب دندانپزشک متخصص دقت نمایید. دکتر ساره نادعلی زاده به عنوان بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در غرب تهران آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما عزیزان هستند.

علل انحراف فک در کودکان چیست؟

عضوهای زیادی در صورت بر روی تقارن و تناسب فک ها اثر می گذارند که مهمترین آنها نحوه کارکرد عضلات صورت، تاندون ها و شکل گیری استخوان ها است. در برخی موارد نیز می توان گفت که عدم تقارن و انرحاف فک در کودکان مادرزادی است.

البته همیشه هم این نقص در اثر مشکلات مادرزادی به وجود نمی آید بلکه می تواند در اثر ضربات وارد شده در تصادفات، ورزش  و یا افتادن کودک باشد که باید در زمان درست آن نسبت به درمان اقدام شود.

انحراف فک در کودکان

همچنین ضعف عضلانی صورت نیز از دیگر دلایلی است که منجر به عدم تقارن فک ها شده و آن را از حالت نرمال خارج کند. برای مثال اگر کودک همیشه از یک طرف فک خود استفاده کند در طی چند سال منجر به کجی فک می شود.

در بعضی از کودکان نیز زود افتادن دندان شیری باعث می شود که تا زمان پر شدن جای دندان ها فک به سمت خالی دهان که جای همان دندان های افتاده می شود تمایل پیدا کند.

عوارض انحراف فک در کودکان

  1. فرم نامتقارن کودک
  2. مشکلاتی در جویدن و بلعیدن غذا
  3. مشکل در صحبت کردن
  4. احساس درد در سر
  5. ذرذ ذر شقیقه ها
  6. صدا دان استخوان فک در کودک

در صورت نیاز به خدمات ارتودنسی کودکان می توانید از بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
ارتودنسی کاموفلاژ
ارتودنسی کاموفلاژ چیست؟

ارتودنسی کاموفلاژ یک روش درمانی در زمینه اصلاح موقعیت دندان‌ها است که به منظور ایجاد یک تطابق طبیعی بین دندان‌ها و جمجمه در صورت‌هایی که اختلالات جسمی یا اختلالات ساختاری

ادامه مطلب »
بریج دندان کودکان
بریج دندان کودکان

بریج دندان کودکان یکی از راه‌های درمانی است. کودکانی که دندان‌هایشان می افتد، در فضای دهان آن ها فضاهای خالی ایجاد می شود. این فضاهای خالی باعث می شود که

ادامه مطلب »
fa_IRPersian