بهترین جایگزین دندان کشیده شده کودکان

بهترین جایگزین دندان کشیده شده کودکان، دکتر ساره نادعلی زاده

فهرست مطالب

دندان های کودکان حساسیت بالایی دارد و معمولا در معرض پوسیدگی به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی کودک می باشد. از این رو عمدتا نیاز به کشیدن دندان های شیری در کودکان وجود دارد. والدین کودکانی که باید دندان های آنها کشیده شود کنجکاواند که بدانند بهترین جایگزین دندان کشیده شده کودکان کدام است و دندانپزشکان به چه روشی دندان از دست رفته کودک را جایگزین می کنند.

در این رابطه بهتر است ابتدا در انتخاب دندانپزشک کودک خود دقت کافی را داشته باشید. چراکه این مهارت و تخصص دندانپزشک است که بهترین نتیجه و درمان را برای حفظ سلامت لثه و فک کودک به دنبال دارد. در این راستا می توانید از بهترین متخصص دندانپزشکی غرب تهران راهنمایی و برای کودکان عزیزتان کمک بگیرید.

بهترین روش جایگزین کردن دندان شیری کشیده شده کودکان

در واقع دندان های شیری کودکان جایی هستند که برای دندان های دائمی تعبیه شده اند. به همین دلیل هم به توجهی به افتادن زودهنگام دندان های شیری و عدم جایگزین کردن آنها می تواند برای آینده دندان های کودک مشکل ساز شود.

در چنین شرایطی به طور معمول دندانپزشک کودکان روش هایی را برای حفظ فضای دندان به صورت موقت تا زمانی که دندان دائمی کودک درآید به والدین پیشنهاد می کند که در ادامه آورده ایم.

پروتز پارسیل متحرک

پروتز پارسیل متحرک مخصوص کودکان

اگر می خواهید بدانید بهترین جایگزین دندان کشیده شده کودکان چیست، بد نیست بدانید که پروتز پارسیل متحرک یکی از روش های جایگزین کردن دندان در کودکان است. در این روش ابتدا دندان های افتاده شده قالب گیری می شوند و سپس پروتز سفارشی سازی شده برای فک و دهان کودک توسط لابراتوار ساخته می شود.

نگهدارنده فضای ثابت 

یکی دیگر از روش های که می تواند به عنوان یک جایگزین خوب برای دندان کشیده شده کودکان استفاده شود؛ نگهدارنده فضای بین دندانی است که ویژه‌ی کودکان طراحی و ساخته می شود. در اصل می توانیم بگوییم این روش بهترین جایگزین دندان کشیده شده کودکان است و تقریبا اغلب برای والدین نیز خوشایندتر است.

در صورت عدم توجه به حفظ فضای دندان های دائمی ممکن است فک و دندان های کودک دچار مشکلاتی شود که بعدها نیاز به ارتودنسی پیدا کند. اگر شما نیز در مرحله ای هستید که به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران هستید، می توانید از خدمات کلینیک دکتر ساره نادعلی زاده برای فرزندانتان استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
جرم گیری دندان
جرم گیری دندان

جرم گیری دندان اگر در رسیدگی به دندان های خود غافل بوده اید و مراقبت از آن ها را پشت گوش انداخته اید دندان های تان پس از مدتی زرد

ادامه مطلب »
fa_IRPersian