علت برگشت دندان بعد از ارتودنسی کودکان

علت برگشت دندان بعد از ارتودنسی

فهرست مطالب

علت برگشت دندان بعد از ارتودنسی چه در کودکان و نوجوانان، چه در بزرگسالان به یک سری موارد مشترک وابسته است. برگشت دندان ها بعد از ارتودنسی یکی از مواردی است که ممکن است افراد و والدین را برای انجام زودهنگام ارتودنسی در سنین نوجوانی دچار چالش و نگرانی کند. هزینه ارتودنسی دندان به طور کلی پایین نیست و والدین حق دارند که از جنبه های مختلف درمان دندان های کودکان و نوجوانان خود آگاه باشند. در این شرایط انتخاب دندانپزشک خوب و متبحر یک قدم شما را جلو می اندازد. دکتر ساره نادعلی زاده به عنوان بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران آماده ارائه خدمات ارتودنسی به شما عزیزان می‌ باشد.

آیا ارتودنسی برگشت پذیر است؟

وقتی که از ارتودنسی دندان در کودکان صحبت می کنیم مباحث دیگری مانند برگشت و عدم موفقیت آن نیز مطرح می شود که بسیار کم پیش می آید، با این حال باید تمامی جوانب و جنبه های یک درمان دندانپزشکی را در نظر گرفت. در رابطه با علت برگشت دندان بعد از ارتودنسی در کودکان و نوجوانان نیز مطالبی را دندانپزشک به بیمار گوشزد می کند که با رعایت آنها می تواند از بروز مشکلات حین و بعد از درمان پیشگیری کند.

مشکلات فک و احتمال برگشت ارتودنسی

به صورت کلی می توان گفت که بله ممکن است ارتودنسی برگردد که معمولا هم در فک پایین اتفاق میافتد. به همین علت که نگهداری دندان ها بعد از اتمام دوره ارتودنسی خیلی مهم است و باید نکات نگهداری از ارتودنسی به خوبی رعایت شود تا نیازی به درمان مجدد نباشد.

علت برگشت ارتودنسی در کودکان

ارتودنسی فرآیندی است که برای تثبیت جایگاه دندان ها در موقعیت جدید نیاز به زمان دارد و با وجود طی این زمان باز هم احتمال برگشت ارتودنسی وجود دارد.

  1. مشکلات فک و احتمال برگشت ارتودنسی
  2. برگشتن ارتودنسی به دلیل نکشیدن دندان ها قبل از انجام آن
  3. به وجود آمدن فضای آزاد و جابجا شدن دندان ها بعد از ارتودنسی در طی زمان
  4. ژنتیک و سن یک عامل برگشت دندان بعد از ارتودنسی است.
  5. دندان غایب عامل به هم خوردن نظم دندان و نیاز به ارتودنسی مجدد
  6. دندان قروچه کنترل نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
علت بی حس نشدن دندان
چرا دندان بی حس نمیشود

حساسیت در عصب های دندان کودکان در حالت عادی بسیار زیاد است و تقریبا انجام هرگونه درمانی بدون انجام بی حسی دندانی روی آنها غیرممکن است. کودکان نیز به نسبت

ادامه مطلب »
fa_IRPersian