افتادن دندان های شیری

دندان شیری

فهرست مطالب

افتادن دندان های شیری

سن افتادن دندان های شیری پس از دردسر ها و دغدغه هایی که والدین در زمان رویش دندان های شیری متحمل می شوند، موضوع نگران کننده دیگری است. البته در این سن دیگر آن بی تابی ها و مشکلات دوران رویش دندان های شیری وجود ندارد، اما مسائل دیگری وجود دارد که شاید والدین و کودکان را اذیت کند.

سن افتادن دندان های شیری

برخی از والدین در مورد سن افتادن دندان های شیری تصورات اشتباهی دارند و بر این باور هستند که تمامی دندان های شیری کودکان باید در سن 6 سالگی بیفتد، در صورتی که اصلا چنین چیزی صادق نیست.
در اصل سن افتادن دندان های شیری کودکان از 6 یا 7 سالگی شروع می شود. اولین دندان های که شروع به ریختن می کند دندان های شیری ردیف جلو هستند.
نکته بسیار جالب این جاست که زمان افتادن همه ی دندان های شیری بچه ها ممکن است تا 2 الی 3 سال طول بکشد به گونه ای که دندان های آسیاب و کرسی کودکان بعد از چند سال از افتادن دندان های جلویی شیری اتفاق می افتد.

اهمیت وجود دندان های شیری تا زمان افتادن دندان های شیری

همان طور که مطرح شد دندان های شیری از سن 6 الی 7 سالگی شروع به افتادن می کنند و تا 12 سالگی ادامه دارد، مسئله قابل توجه این است که باید تا زمان افتادن دندان های شیری به خوبی از آن ها مراقبت کرد و نباید این تصور را داشت که سالم نگه داشتن دندان های شیری تا زمان افتادن اهمیت ندارد. دندان های شیری به عنوان راهنما برای دندان های اصلی سالم که بعدا می خواهند جایگزین دندان های شیری شوند عمل می کنند.
از سوی دیگر حضور دندان های آسیاب و کرسی شیری کودکان تا سن 12 سالگی در دهان از آن جهت است که این دندان ها باعث حفظ فضای لازم برای رویش دندان های دائمی می شود.

نکات مهم در حفظ دندان های شیری تا سن افتادن دندان ها

یکسری نکات هستند که حتما باید در جهت حفظ دندان های شیری تا زمان طبیعی افتادن دندان ها رعایت کرد:
• بعد از دادن شیر به کودکانتان حتما دندان هایشان را تمیز کنید.
• تا حد امکان کودک را از مصرف تنقلات شیرین باز دارید.
• به کودکان خود از همان ابتدا یاد دهید که حتما دندان های خود را مسواک بزنند.
• کودک خود را به طور منظم برای معاینه نزد دندانپزشک ببرید تا از سلامت دندان های شیری او مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
42d9098a2cbc877b3d4959db8c7a4aff
طرح لبخند

طرح لبخند همه ما به خوبی می دانیم که داشتن دندان هایی منظم و سفید تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت دارد و به همین دلیل امروزه روش های زیادی

ادامه مطلب »
fa_IRPersian