آیا ارتودنسی برای کودکان درد دارد؟

آیا ارتودنسی برای کودکان درد دارد؟

فهرست مطالب

ارتودنسی دندان ها یکی از رایج ترین روش هایی است که به منظور صاف و یکدست کردن دندان ها چه در کودکان و چه در بزرگسالان به کار گرفته می شود. اما سوالی که برای برخی والدین وجود دارد این است که آیا ارتودنسی برای کودکان درد دارد؟ درد آن چقدر است و آیا  کوکان می توانند آن را تحمل کنند یا نه؟ این مورد می تواند نسبت به میزان تحمل کودک شما برگردد و تخصصی که ارتودنتیست در نصب آن دارد. یکی از راه های کاهش درد انتخاب دندانپزشکی مطمئن است که در زمینه ارتودنسی کودکان تجربه داشته باشد. بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران می تواند در این زمینه به شما مشاوره رایگان بدهد.

آیا ارتودنسی برای کودکان درد دارد؟

درمان ارتودنسی به کار رفته برای اصلاح دندان کودکان یک مکانیسمی دارد و یک کاری را بر روی دندان های کودکان انجام می‌دهد که به طبع درد هم دارد. این فرآیند دقیقا مانند بزرگسالان بوده و ممکن است چند روز اول به دلیل نصب براکت ها و تنظیم آنها درد و ناراحتی وجود داشته باشد.

همچنین، در تنظیم ماهانه براکت ها و فاصله آنها نیز درد وجود خواهد داشت که نیاز است والدین از آن مطلع باشند. البته میزان تحمل درد کودکان می‌تواند تعیین کننده باشد. هرچه فرزند شما آستانه درد پایین تری داشته باشد، تحمل درد سخت تر خواهد بود.

درد ارتودنسی در کودکان چقدر است

میزان درد ارتودنسی در کودکان چقدر است؟

طبیعی است که در ابتدا که ارتودنسی روی دندان های کودک نصب می‌شود به دلیل فشار و حرکتی که در دندان ها و قسمت ریشه ایجاد می کند با ناراحتی همراه باشد. شدت درد در وهله اول به آستانه درد کودک و در درجه دوم به میزان کجی دندان و میزان فشاری که ارتودنتیست ایجاد کرده بستگی خواهد داشت. بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در غرب تهران این فرآیند که به صورت تدریجی آغاز می کند و کمترین درد را کودک تحمل می کند.

چگونه می توان درد ارتودنسی را برای کودکان کاهش داد؟

برای اینکه درد ارتودنسی را برای کودکان قابل تحمل تر کنید لازم است یک سری موارد را رعایت کنید.

  • پرهیز از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن دارند
  • رعایت کردن بهداشت دهان و دندان کودک
  • استفاده از داروهای مسکن برای کاهش درد
  • مراجعه منظم به ارتودنتیست کودک
  • کمپرس یخ برای کاهش درد
  • قرقره آب ولرم با نمک
  • استفاده از موم ارتودنسی در کودکان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian