علت بیرون نیامدن دندان دائمی در کودکان

علت بیرون نیامدن دندان دائمی در کودکان

فهرست مطالب

علت بیرون نیامدن دندان دائمی در کودکان چیست؟ گاهی دندان های شیری کودکان می افتد اما والدین مشاهد می کنند در طولانی مدت دندان دائمی جایگزین آن نمی شود. دلایل مختلفی برای عدم رشد دندان های دائمی در کودکان ممکن است وجود داشته باشد. ما در این مقاله به شایع ترین علت آن و همچنین راه حل اشاره خواهیم کرد. شایع ترین دلیل عدم وجود رویش دندان کمبود فضای فک است.

شایع ترین دلیل بیرون نیامدن دندان دائمی در کودکان

یکی از شایع ترین دلایل عدم رشد دندان های دائمی این است که فضای کافی برای رشد دندان دائمی وجود ندارد. دندان های دائمی قدامی که قرار است جایگزین دندان های شیری شود، معمولا بزرگ تر و عریض تر است. به همین دلیل اگر فضای کافی وجود نداشته باشد ، دندان دائمی جایی برای ورود نخواهد داشت. وقتی قرار است دندانی جایگزین شود، به دلیل اینکه اندازه آن از دندان شیری قبلی بزرگتر است، ممکن است دندان های مجاور مانع رشد دندان شوند.

ضایعات دهانی کودکان

رشد دندان های دائمی و جایگزینی آن ها نهایتا تا 12 یا 13 سالگی تکمیل می شود.

درمان رایج عدم رویش دندان های دائمی

درمان رایج عدم رویش دندان های دائمی

اگر شش ماه یا بیشتر از زمانی می گذرد که فرزند شما دندان شیری خود را از دست داده و هیچ نشانه ای از رشد دندان دائمی وجود ندارد، توصیه می شود حتما از دندانپزشک کودکان مشورت بگیرید. ممکن است دندانپزشک برای اصلاح وضعیت رشد فک و دهان کودک برخی از دندان های شیری او را بکشد.

همچنین برخی والدین نگران دیر افتادن دندان های شیری فرزندشان هستند. فرزند شما ممکن است بین 8 الی 10 سال هیچ کدام از دندان های شیری خود را از دست ندهد و این طبیعی است. برای اطمینان بهتر از وضعیت رشد دندان های دائمی کودکان معاینه به هنگام یکی از اصول ضروری است. معاینه روتین دندانپزشکی کودکان، از ایجاد این اختلال جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
کیست دندان
کیست دندان

کیست دندان کیست دندان یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید و علل مختلفی دارد و برخلاف تصور عموم به هیچ وجه نادر نیست . اگر دندان

ادامه مطلب »
fa_IRPersian