علائم دندان درد عصبی در کودکان

علائم دندان درد عصبی در کودکان

فهرست مطالب

دندان درد در کودکان و عوامل عصبی در کودکان ارتباط تنگاتنگی دارد که با مراجه به بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران می توانید به علل و درمان آن پی ببرید. درد به طور کلی ماهیتی پیچیده دارد و می توان گفت که همه دردها صرفا منشا فیزیکی ندارند. علائم دندان درد عصبی در کودکان ممکن به شکل های مختلفی خود را نشان دهد که در بزرگسالان نیز گاها شاهد آن هستیم.

استرس و دندان درد عصبی در کودکان

یکی از اثرگذارترین موارد در دندان درد عصبی کودکان استرس و اضطراب است. استرس می تواند به روش های گوناگونی روی احساس درد کودکان اثر بگذارد. به احتمال زیاد در استرس فاکتورهای التهابی بیشتر ترشح می شوند و تفسیر درد در این دوره دچار تغییر می شود.

زمانی که کودک دچار استرس مداوم است ممکن است درجه های مختلفی از دندان درد را احساس کند. در بیشتر مواقع دردهای دندانی که منشا مشخصی ندارند، می تواند نشانه ای از دوره گر استرس زندگی کودک باشد و حس درد متفاوتی را نسبت به سایر مواقع بروز دهد.

علائم دندان درد عصبی

ارتباط دندان درد عصبی با افسردگی

دندان در عصبی در کودکان دلایل مختلفی دارد که افسردگی یکی از این دلایل است. زمانی که کودکی دچار افسردگی می شود، ممکن است دندان های سالم وی بدون هیچ علامت و نشانه ای از پوسیدگی دچار درد شود و کودک از درد مداوم دندان شکایت کند.

جای تعجب ندارد چراکه گاهی اوقات علت دندان درد کودکان، نشان دهنده رنج بردن آنها از افسردگی است و با روان درمانی  علائم دندان درد نیز در آنها بهبود می یابد. احتمال این موضوع بسیار است که زمانی که کودک از دندان درد شکایت می کند، دندانپزشک نتواند پوسیدگی و مشکلی در دندان وی پیدا کند. در چنین شرایطی به والدین توصیه می شود برای درمان اضطراب و افسردگی کودک اقدام کنند.

علائم دندان درد عصبی کودکان

همانطور که گفتیم دندان درد کودکان گاهی به علت وجود پوسیدگی و خرابی دندان های وی نیست و دلایل دیگری دارد که در زمره دردهای عصبی قرار می گیرد.

  • دندان قروچه
  • دردهایی که به شانه و گردن کودک انتشار پیدا می کند.
  • دردهای مبهم که منشاء مشخصی هم ندارند.
  • دردهای بدون الگوی مشخص
  • دردهای صبحگاهی
  • صدا دادن فک هنگام باز و بسته کردن دهان

در پایان امیدواریم که با این مطلب به شما والدین عزیزی که نگران دندان درد بدون منشاء فرزند خود هستید کمک کرده باشیم. همچنین لازم به ذکر است برای ارتودنسی دلبند خود می توانید از بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در غرب تهران راهنمایی و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
ارتودنسی کاموفلاژ
ارتودنسی کاموفلاژ چیست؟

ارتودنسی کاموفلاژ یک روش درمانی در زمینه اصلاح موقعیت دندان‌ها است که به منظور ایجاد یک تطابق طبیعی بین دندان‌ها و جمجمه در صورت‌هایی که اختلالات جسمی یا اختلالات ساختاری

ادامه مطلب »
fa_IRPersian