پالپکتومی دندان کودکان

درمان پالپکتومی دندان شیری

فهرست مطالب

پالپکتومی دندان کودکان برای حفظ و نگهداری دندان های شیری که به شدت اسیب دیده است، استفاده می شود پالکتومی با پالپوتومی دندان کودکان متفاوت است. گرچه هر دو درمان نزدیک به هم است. پالپکتومی معمولاً در کودکان برای حفط و نگهداری دندان شیری که شدیدا عفونی شده و یا در اثر تروما آسیب دیده است، انجام می‌شود و گاهی به آن درمان کانال ریشه کودک نیز می‌گویند. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با پالپکتومی دندان کودکان صحبت کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید.

منطور از پالپکتومی دندان کودکان چیست؟

پالپکتومی به معنای خارج کردن کامل پالپ دندان شیری از  بخش های تاج و ریشه است. پس از خارج کردن این بخش، جای گزین آن با دیگر مواد نظیر آمالگام و یا کامپوزیت پر می شود. با این درمان دندان آسیب پذیر تر می شود. برای جلوگیری از آسیب های بعدی به دندان و حفط دندان های شیری کودک، ممکن است دندان ها روکش شوند. درمان پالپکتومی یک اقدام جدی است که انجام آن برای کودک لازم بوده و ممکن است تحت بیهوشی و یا بی حسی انجام شود.

درمان پالپکتومی دندان شیری

تفاوت پالپوتومی و پالپکتومی دندان چیست؟

پالپکتومی از پالپوتومی گسترده تر است. در پالپکتومی دندان علاوه بر قسمت پالپ ریشه دندان نیز تخلیه می شود. این در صورتی است که در پالپوتومی تنها حفره پالپ تخلیه خواهد شد. تشخیص اینکه کدام روش برای فرزند شما مناسب تر است با معاینات دقیق و بررسی وضعیت دندان انجام می شود.

پالپکتومی دندان در چه سنی برای کودکان قابل انجام است؟

حداقل سن برای درمان ریشه چقدر است؟ آیا سن در انجام این درمان مطرح است؟ آیا سن خاصی برای درمان کانال ریشه دندان های شیری وجود دارد؟ خیر، ترمیم کانال ریشه در هر سنی قابل انجام است. در دندان های شیری کودکان در مواقعی نیاز به درمان ریشه دارند، این مورد توسط متخصص اطفال که متخصص دندانپزشکی کودکان است تایید شده و انجام خواهد پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
پوسیدگی دندان
پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان زمانی که بافت سخت دندان بر اثر ترشحات اسیدی از باکتری های پوسیده کننده دندان، مواد معدنی خود مانند کلسیم و فسفر را از دست دهد پوسیدگی دندان

ادامه مطلب »
fa_IRPersian