درمان پالپوتومی دندان کودک

عصب کشی دندان کودک

فهرست مطالب

شاید در مطب دندانپزشکی کودکان با اصطلاح درمان پالپوتومی دندان کودک آشنا شده باشید اما معنای آن را ندانید. گاهی درمان دندان های شیری کودک پیشرفته تر می شود. در این درمان ها‌، بازسازی تاج دندان تاثیرگذار نبوده و نیاز به درمان عصب می باشد در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مثبت و منفی این درمان را بدانید.

منظور از درمان پالپوتومی دندان چیست؟

پالپ دندان همان بخش داخلی دندان است که از قسمت های مختلفی نظیر عصب دندان به وجود آمده است. درمان پالپوتومی دندان همانطور که از نام آن پیداست، روی این بخش از دندان تمرکز دارد. به صورتی که بخش پالپ دندان تخلیه خواهد شد. اگر در رابطه با این موضوع نشنیده اید، لازم است بدانید عصب کشی دندان های شیری نیز انجام خواهد شد.

درمان پالپوتومی دندان کودک

آیا دندان کودکان نیاز به پالپوتومی دارد؟

یکی از سوالات متداول والدین از بهترین دندانپزشک کودکان در کرج این است که آیا دندان کودک نیاز به عصب کشی دارد؟ مگر نه اینکه عمر دندان های شیری کودک کوتاه است. در پاسخ به این سوال باید گفت پالپوتومی برای دندان های شیری کودک در صورتی که دندانپزشک کودکان با توجه به وضعیت فرزندتان آن را نیاز ببیند، ضروری است. اما با این حال گاهی والدین ترجیح می دهند باشید دندان و استقاده از ارتودنسی پیشگیری مشکل را حل کنند. پالپوتومی دندان های کودک در دندان های شیری که هنوز رشد آن ها به اتمام نرسیده است نیز انجام خواهد شد.

مراحل پالپوتومی دندان کودک

برای عصب کشی دندان نیاز به کمک والدین وجود دارد. این کار همکاری کودک را می طلبد و تحت بیهوشی یا بی حسی انجام خواهد پذیرفت. مراحل آن به شرح زیر است:

  • ابتدا کودک آماده می شود. اگر کودک به مطب دندانپزشک آشنا نباشد، در این مرحله با دندانپزشک و مطب بیشتر آشنا خواهد شد
  • درمان تحت بیهوشی و یا بی حسی بسته به شرایط توسط دندانپزشک اعمال می شود
  • بافت پوشیده دندان تراشیده شده و از طریق ایجاد سوراخ در مینای دندان پالپ دندان نیز تخلیه می شود
  • دندان با مواد مناسب پر می شود
  • در اکثر اوقات نیاز به روکش دندان عصب کشی شده برای حفظ آن تا زمان رشد دندان های دائمی نیاز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
آنکیلوز دندان شیری
آنکیلوز دندان شیری

آنکیلوز (Ankylosis) یا اتصال مفصلی مشترکاً به معنای عدم تحرکی یا قفل شدن یک مفصل است. در وضعیت آنکیلوز، حرکتی که معمولاً در یک مفصل وجود دارد، به دلیل عوامل

ادامه مطلب »
fa_IRPersian