ارتودنسی پیشگیری ( فضا نگهدار ) دندان کودکان

ارتودنسی پیشگیری

فهرست مطالب

آیا می دانید ارتودنسی پیشگیری چست و چه مزایایی دارد؟ انجام روش های پیشگیرانه در کودکان و در سنین کم آن ها را از درمان های جدی در آیندی بی نیاز می کند. از طرفی کم هزینه تر است. ارتودنسی پیشگیری درواقع یک نوع فضا نگهدار در دهان کودک است. زمانی که دندانپزشک کودکان تشخیص بدهد دندان های کودک برای جلوگیری از ناهنجاری های بعدی نیاز به ارتودنسی فضا نگهدار دارد، از این درمان پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی بعدی استفاده می شود.

مزایای ارتودنسی فضا نگهدار چیست؟

این درمان با بررسی شیوه رشد دندان های کودک و حفظ فضای لازم در فک وی برای سلامت رشد دندان های اصلی و جلوگیری از ارتودنسی در بزرگسالی به وجود می آید. رشد فک در کودکان معمولا تا 13 سالگی کامل می شود. بنابراین، تا قبل از آن یعنی در سنین 7 تا 10 سالگی بهتر است الگوی رشد دندان های کودک توسط دندانپزشک کودکان بررسی شود. البته اگر دندان کودکان نیاز به ارتودنسی پییشگیرانه داشته باشد، این موضوع حتما به اطلاع والدین خواهد رسید.


✅  آبسه دندان کودکان


فضای لازم برای رشد دندان های کودک باید وجود داشته باشد. در غیر این صورت دندان های اصلی سرجای خود هدایت نمی شوند. کودک با مشکلاتی نظیر کج شدن دندان های شیری رو به رو می شود. همچنین رشد فک با مشکل مواجه می شود.

در صورت نیاز استفاده از ارتودنسی پیشگیرانه، با نگهداری فضای لازم و کافی در فک کودک، به رشد صحیح فک و دندان های دائمی کمک بسیاری می کند. علاوه بر آن پیشگیری بهتر از درمان است. انجام این کار موجب می شود. در آینده کودک شما طرح لبخند زیبایی پیدا کند و در خیلی از موارد نیاز به ارتودنسی را از بین می برد.

 

فضانگهدار دیستال شو
فضانگهدار دیستال شو

 

چگونه متوجه شویم کودک ما احتیاج به ارتودنسی دندان دارد؟

بهترین راهکار ویزیت دندانپزشک کودکان است. دندانپزشک کودکان با معاینه دقیق الگوی رشد دندان ها و فک، نیاز به ارتودنسی را از قبل پیشبینی می کند. همچنین برای کودکانی که تعداد زیادی از دندان های شیری خود را از دست دادند، استفاده از فضا نگهدار دندان توصیه می شود. چرا که در غیر این صورت، فضای لازم برای رشد دندان های دائمی از بین خواهد رفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
دندان اسیاب
دندان اسیاب

دندان اسیاب دندان های انسان بر حسب محل قرارگیری، اندازه و کارکرد اسم های متفاوتی دارند. یکی از انواع دندان ها، دندان اسیا نام دارد. دندان های اسیا خود نیز

ادامه مطلب »
ریشه دندان شیری
آیا دندان شیری ریشه دارد؟

ریشه دندان شیری !!! یکی از باورهای عمومی نادرست درباره دندان‌های‌ شیری این است که این دندان‌ها ریشه ندارند. زیرا وقتی دندان شیری می‌افتد فقط تاج دندان مشاهده می‌شود و

ادامه مطلب »
fa_IRPersian