کاهش تورم دندان پس از کشیدن

عصب کشی دندان شیری

فهرست مطالب

کاهش تورم دندان پس از کشیدن

معمولا دندان ها پس از کشیده شدن تا مدتی دچار ورم می شوند و ظاهر شما را نامتوازن می کنند. اگر پس از کشیدن دندان باید به یک قرار کاری و یا میهمانی بروید تورم دندان ها ممکن است ظاهر شما را نامناسب نشان دهد و حس ناخوشایندی به شما دهد.ورم دندان پس از کشیدن آن امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد اما برای کاهش و کنترل تورم دندان پس از کشیدن چندین  راه حل و نکته وجود دارد:

  1. سعی کنید پس از کشیدن دندان مواد غذایی سالم مانند سبزیجات و سالاد مصرف کنید و از فست فود دوری بجویید. غذاهای سالم به کاهش ورم دندان و التیام ان کمک می کند. مواد غذایی روغنی و با ارزش غذایی پایین ممکن است ورم را شدت بخشد و ترمیم آن را به تعویق بیندازد.
  2. از کمپرس آب گرم استفاده کنید. آب گرم گردش خون را بالا می برد. با استفاده مداوم آب گرم ورم دندان کاهش  کاهش چشم گیری می یابد.
  3. استعمال دخانیات ترمیم ورم دندان را کمی طولانی می کند بنابر این تا جایی که می توانید از استعمال دخانیات در این مدت دوری کنید.
  4. سعی کنید غذاهای گرم و سبک بخورید. غذاهای نرم مانند سوپ از بهترین انتخاب ها در این برهه هستند.
  5. از باندهای فشاری برای ورم دندان استفاده کنید. این باندها می توانند تا حد مناسبی ورم دندان را کنترل کنند.
  6. اگر تورم دندان بیش از حد بود با مراجعه به داروخانه می توانید انزیم ها و هورمون هایی تهیه کنید تا ورم دندان بخوابد

به طور طبیعی  ورم دندان بین دو تا سه روز ادامه دارد و با رعای کردن نکات گفته شده می توانید شدت آن را کاهش دهید. . اگر مواظب دندانتان باشید و فشار زیادی به آن وارد نکنید ورم ادامه دار نخواهد بود و جای نگرانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian