بریج دندان کودکان

بریج دندان کودکان

فهرست مطالب

بریج دندان کودکان یکی از راه‌های درمانی است. کودکانی که دندان‌هایشان می افتد، در فضای دهان آن ها فضاهای خالی ایجاد می شود. این فضاهای خالی باعث می شود که دندان‌ها به سمت فضای خالی حرکت کنند و این سبب نامنظمی دندان‌ها می‌شود. علاوه بر این مشکلات دیگری را نیز برای فرد به وجود می‌آورند. از جمله این مشکلات این است که فضاهای خالی شرایط را برای گیر کردن مواد غذایی در بین دندان ها آماده می‌کند. در نتیجه امکان پوسیدگی دندان در فرد افزایش می‌یابد. در این صورت بریج دندان در این موارد می‌تواند به کمک کند و با ایجاد یک پل در دهان، دندان‌ها را در یک ردیف جایگزین کند.

دلایل استفاده از بریج دندان

کودکان به علت های مختلفی مثل وراثت، مصرف بیش از حد شیرینی‌ ها، رعایت نکردن بهداشت دهان، افتادن و یا شکستن دندان، دندان‌های خود را از دست می دهند. در این صورت اگر دندان‌ ها پوسیده شده باشند؛ تنها راه خارج کردن آن دندان پوسیده است. این کشیدن پیش از موعد دندان، موجب کج شدن دندان‌ های دائمی کودک می شود. همچنین در غذا خوردن و صحبت کردن کودک نیز تاثیر می گذارد. طبق این موضوع در صورت از دست رفتن یک دندان از بریج دندان برای کودکان می شود استفاده کرد.

کاربرد بریج دندان

همان طور که می دانید برای درمان دندان های از دست رفته و پر کردن فضای خالی بین دندان‌ ها از روش درمانی بریج دندان استفاده می‌ شود. به این صورت که بریج دندان به شکل یک پل روی دندان‌ های دو طرف فضای خالی و یا بی‌ دندان قرار می گیرد و آن ناحیه را پر می‌کند. روش بریج دندان به این صورت است که ابتدا دندانپزشک اطفال در هر دو طرف بریج روکش قرار می‌دهد. این کار باعث می شود به راحتی فضاهای خالی ایجاد شده در بین دندان‌ها را پوشاند.

راهکارهای مراقبت از بریج دندان کودکان

باید بگوییم که مراقبت از دندان‌ها کار سخت و دشواری نیست. کودکان با کمی وقت می توانند از دندان‌ها مراقبت کنند. همچنین با دو مرتبه مسواک کردن دندان‌ها در روز و استفاده از نخ دندان می شود از دندان‌ ها مراقبت کرد. این کار احتمال پوسیدگی و آسیب به دندان را به حداقل می رساند. متخصصین در این حوزه درمانی تلاش می کنند تا کودکان شما در آینده لبخندهای زیبایی را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
فلوروزیس دندان کودکان
فلوروزیس دندان کودکان

فلوراید یک ماده برای درمان پوسیدگی های سطحی و همچنین جلوگیری از پوسیدگی دندان است. اما قرار گیری در معرض فلوراید می تواند موجب ایجاد عوارضی شود که یکی از

ادامه مطلب »
fa_IRPersian