جراحی دندان در کودکان به چه دلیل و چگونه انجام می شود؟

علت جراحی دندان در کودکان

فهرست مطالب

آیا دندان کودکان نیز نیاز به جراحی دارد؟ جراحی دندان کودکان موردی است که بهترین دندانپزشک کودکان باید در رابطه با آن تصمیم بگیرد. اما کدام موقعیت ها دندان کودک شما نیاز به جراحی دارد؟ دندان های شیری کودک شما ممکن است نیاز به کشیدن و یا جراحی داشته باشد. مراقبت های دندان کودک از زمان رویش اولین دندان شیری آغاز می شود. در برخی موارد ممکن است دندان های شیری کودک با مشکل مواجه شود. اگر می خواهید در اینباره بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جراحی دندان عقل کودکان

یکی از مورادی که ممکن است دندان کودکان نیاز به جراحی داشته یاشد، جراحی دندان عقل است. گاهی در فک کودک فضای مناسب برای رویش دندان عقل وجود ندارد. به همین دلیل رویش دندان با صدمه زدن به دندان های دائمی اطراف و عوارضی نیر درد و فشار همراه اس. اینجاست که در صورت صلاح دید دندانپزشک، جراحی دندان عقل برای خارج کردن دندان کودک انجام می شود.

جراحی دندان در کودکان

ترومای دندان کودک

گاهی ممکن است در اثر ایجاد ضربه ناگهانی به فک و دهان کودکان، دندان آن ها دچار شکستگی شود. به همین دلیل از آن برای خارج کردن دندان شکسته در برخی موارد ممکن است نیاز به انجام جراحی و بخیه برای خارج کردن دندان از فک کودک باشد. ترومای دندان کودکان باید جدی گرفته شود. چرا که ممکن است والدین تصور کنند آسیب جدی به فک و دهان وارد نشده باشد اما کودک را در آینده با مشکلاتی مواجه کند.

وجود نقص های مادرزادی

در برخی موارد دندان کودک به شکل نامناسبی رشد کرده است. این عارضه ممکن است ژنتیکی و یا مادرزادی باشد. اما در صورتی که رشد یکی از دندان های شیری به سایر دندان های کودک آسیب بزند، دندان کشیده شده و اگر دندان در لثه و نیمه نهفته باشد، جراحی می شود.

بسیاری از اقدامات دندانپزشکی کودک ممکن است در اتاق جراحی دندانپزشک کودکان و تحت بیهوشی انجام شود. برای این کار نیاز است والدین به دندانپزشک اعتماد کرده و با روش های پیشنهادی موافقت کنند تا درمان به بهترین و سریع ترین شکل ممکن انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian