زرد شدن دندان کودکان به چه علت است؟

زرد شدن دندان کودک

فهرست مطالب

دلیل زرد شدن دندان کودکان چیست؟ چرا دندان های شیری کودکان تغییر رنگ می دهد و زرد می شود؟ یا توجه به اهمیتی که برای دندان های شیری کودکان مطرح است، خیلی از والدین نگران زرد شدن دندان کودکشان می شوند. این مورد ممکن است در دندان های دائمی کودک نیز ایجاد شود در این مقاله یا ما همراه باشید تا علاوه بر دلیل راهکار های درمانی آن را نیز بدانید.

دلیل زرد شدن دندان کودک چیست؟

تغییر رنگ دندان های کودک می تواند به دلایل وجود مشکلات داخلی و همچنین تاثیرات خارجی ایجاد شود. از جمله علت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترومای دندان کودکان
  • ایجاد جرم بر روی دندان های کودک به دلیل بهداشت ناکافی
  • مصرف مواد غذایی که منجر به پوسیدگی دندان کودک می شود
  • سایر بیماری های دهان و دندان
  • درمان تغییر رنگ دندان کودکان

در اکثر اوقات این عارضه با طرز صحیح مسواک زدن از بین می رود. اما برای اطمینان از علت و درمان حتما باید به دندانپزشک کودکان مراجعه شود.

دلیل زرد شدن دندان کودک

فلوراید تراپی برای سفید کردن دندان کودک

یکی از راهکارهای درمانی که مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از فلوراید تراپی است. فلوراید تراپی علاوه بر سفید کردن دندان کودک، از تشکیل پلاک و پوسیدگی هم جلوگیری می کند.

✔️ فواید فلوراید تراپی بسیار است. زمانی که دندانپزشک استفاده از آن را صلاح ببینید، اقدام به انجام آن می کند.

✔️ اما همیشه درمان به این سادگی هم نیست. علت تغییر رنگ دندان ممکن است پیچیده تر بوده و نیاز به درمان های دیگر نظیر ترمیم دندان باشد.

✔️ بنابراین درمان این مورد بستگی به علت آن دارد

جلوگیری از زرد شدن دندان کودکان

برای جلوگیری از تغییر رنگ رندان های کودک رعایت بهداشت دهان و دندان به همراه مراجعه مرتب به دندانپزشک کودکان اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید اقدامات پیشگیرانه و درمان دندان های کودک در مراحل ابتدایی از درمان های پیچیده و هزینه بر بعدی جلوگیری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
ارتودنسی کاموفلاژ
ارتودنسی کاموفلاژ چیست؟

ارتودنسی کاموفلاژ یک روش درمانی در زمینه اصلاح موقعیت دندان‌ها است که به منظور ایجاد یک تطابق طبیعی بین دندان‌ها و جمجمه در صورت‌هایی که اختلالات جسمی یا اختلالات ساختاری

ادامه مطلب »
ساختار دندان
ساختار دندان

ساختار دندان همان طور که می دانید یک انسان بالغ معمولا بین ۳۰ تا ۳۲ عدد دندان دارد این دندان ها که وظیفه خورد کردن مواد غذایی را دارند از

ادامه مطلب »
fa_IRPersian