ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

مزایای ارتودنسی شفاف

فهرست مطالب

منظور از ارتودنسی نامرئی چیست؟ ارتودنسی با پلاک های شفاف چه مزایا و چه معایبی دارد؟ بی شک یکی از بدترین مزایای ارتودنسی، شکل نامناسب آن در دهان است. برای حل این مشکل ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف ایجاد شده تا زیبایی دندان های فرد در طی زمان درمان حفظ شود. این نوع نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

✔️ آیا دندان های کودکتان با مشکل مواجه شده است؟ به بهترین دندانپزشک کودکان در کرج مراجعه کنید 

انواع ارتودنسی شفاف

تحقیقات نشان داده عرضه و تقاضا برای استفاده از این نوع ارتودنسی در بزرگسالان بیشتر است. بنابراین در این بخش از مقاله سعی داریم شما را با انواع ارتودنسی آشنا کنیم.

  • در نوع اول سیم های ارتودنسی در پشت دندان های فرد کار می شود. این مورد باعث می شود دستگاه ارتودنسی در دهان فرد دیده نشود. به این نوع، ارتودنسی لینگوال گفته می شود.
  • ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف نوع دیگر ارتودنسی است. در این نوع، از پلاک های شفاف و همرنگ دندان استفاده می شود. به این ترتیب ارتودنسی در دهان فرد به راحتی قابل مشاهده نیست. این نوع ممکن است با سیم، بدون سیم، به صورت ثابت و یا به صورت متحرک برای فرد در نظر گرفته شود.

ارتودنسی نامرئی پلاک شفاف

مزایای استفاده از ارتودنسی نامرئی چیست؟

چرا از ارتودنسی نامرئی استفاده کنیم؟ مزایای استفاده از آن را در موارد زیر بخوانید:

  • استفاده از این ارتودنسی باعث می شود زیبایی دندان ها در طول زمان درمان حفظ شود. بنابراین هر چقدر درمان طولانی شود، خیالتان از بابت زیبایی دندان ها راحت است.
  • در زمان استفاده از ارتودنسی شفاف شما سطح دندان خود را می بینید، بنابراین می توانید دندان های خود را از خیلی موارد نظیر تشکیل پلاک حفظ کنید.
  • جنس این ارتودنسی ها قالبا از سرامیک است و به دندان آسیبی وارد نمی کنند.
  • با استفاده از این ارتودنسی هم می توانید به هدف درمانی خود دست یابید.

بدیهی است هزینه استفاده از ارتودنسی نامرئی، به نسبت ارتودنسی های معمولی بالا تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
فلورایدتراپی در کودکان
فلورایدتراپی در کودکان

انجام فلورایدتراپی در کودکان از مهمترین خدمات دندانپزشکی کودکان می باشد که جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان ها انجام می گردد. در این مقاله قصد داریم درباره فلورایدتراپی کودکان بیشتر

ادامه مطلب »
fa_IRPersian