نامرتبی دندان در کودکان

نامرتبی دندان در کودکان

فهرست مطالب

همه ما می دانیم که تمام دندان ها از همان زمان رویش ،صاف و مرتب رشد نمی کنند. این کار باعث بروز مشکلاتی مانند کج شدن دندان ها، روی هم آمدن آن ها و نامرتبی دندان در کودکان می شود. برای درمان این نوع مشکلات، دندانپزشک کودکان در اکثر مواقع استفاده از ارتودنسی را برای کودک پیشنهاد می دهد.

دلایل نامرتبی دندان

اندازه دندان ها و همچنین فک ها به طور ژنتیک تعیین کننده این نامرتبی هستند. مشکلات ژنتیکی مردم که باعث رشد کردن دندان های بزرگ یا فک کوچک می شود، باعث ایجاد مشکل در کمبود فضا در ناحیه فک و دچار شدن فرد به مشکل نامرتبی دندان ها می شود. امکان دارد در اوایل کمی نامرتبی در دندان کودکان دیده شود، اما این نامرتبی در بیشتر مواقع و با گذر زمان از بین می رود.

داشتن دندان های اضافه در دهان

بعضی موارد، دندان ها بیشتر از تعداد معمول در دهان هستند. این دندان ها مکان کافی برای رشد ندارند و به دندان های دیگر فشار می آورند. این کار یکی از رایج ترین دلایل نامرتبی دندان کودکان می باشد.

درمان نامرتبی دندان در کودکان

درمان ارتودنسی

مشکلاتی مثل مال اکلوژن ناهماهنگی هایی را در اندازه فک های بالا و پایین به وجود می آورد و می توانند درمان با ارتودنسی را نیز با مشکل مواجه کند. اما در کل درمان ارتودنسی بهترین راه برای خلاص شدن از وضعیت نامرتبی دندان ها است. ارتودنسی دندان یکی از اقدامات مهم درمانی و زیبایی برای دندان ها به حساب می آید که به طور معمول در سنین 9 الی 18 سالگی انجام می شود. زیرا در این سنین استخوان ها و دندان های کودکان همچنان در حال رشد بوده و درمان بسیار راحت تر است. در این سن می توان ناهنجاری های فک و دندان را نیز با استفاده از ارتودنسی اصلاح کرد.

جراحی فک

در بعضی موارد که دندانپزشک کودکان نمی تواند با راه های مختلف، وضعیت نامرتبی دندان ها را درست کند، بیمار را به جراح فک می فرستد. با انجام جراحی فک بالا و پایین می توان طیف گسترده ای از ناهنجاری های اسکلتی و دهانی را برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian